اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

پیکر مرتضی پاشایی تشییع شد/ مردم سنگ ...به مناسبت چهارم دی ماه چهلمین روز آزردگی مردم از بیماری که خواننده محبوب شان را خاموش ساخت.

اکسیژن – دکتر سید علیرضا عظیمی - مرتضی پاشایی خواننده جوان پاپ فارسی 23 آبان امسال به دنبال ابتلا به سرطان معده و مدتی مبارزه با این بیماری در بیمارستان بهمن تهران در گذشت.

 به دنبال فوت او جمعیت بزرگی از دوستان و طرفداران وی به خصوص جوانان در اطراف بیمارستان تجمع کردند و مراسم تشییع او در تهران به بسته شدن خیابانها و برهم خوردن ترافیک روزانه انجامید. در قطعه هنرمندان بهشت زهرا هم آنچنان جمعیتی گرد آمد که کار تدفین را متوقف نمود در سایر شهرهای کشور هم تجمعاتی در گرامیداشت این هنرمند برگزار شد.

 افراد حاضر در این مراسم با در دست داشتن عکسهای پاشایی و نوشته هایی در یاد بود و ادای احترام به وی بخشهایی از آهنگهای این خواننده را همخوانی می کردند که این کار در نوع خود جالب توجه بود. به علاوه روشن کردن شمع و عکس و فیلم برداری با گوشیهای تلفن همراه از دیگر اقدامات رایج در میان شرکت کنندگان بود.

 حضور بی سابقه مردم ایران در مراسم پاشایی همه را غافلگیر کرد به نحوی که این واقعه به نام «پدیده پاشایی» معروف شد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:مرتضی پاشایی,پدیده,چهلم, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
علت عدم برگزاری چهلم مرتضی پاشایی در شهرپیش بینی حضور بیشمار مردم در مراسم چهلم مرتضی پاشایی خواننده پاپ فارسی
 
بهار - در حالی كه برخی از دوستان، هنرمندان و نزدیكان مرتضی پاشایی خبر از برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت آن مرحوم در یكی از مساجد تهران داده بودند، بنا به برخی ملاحظات این مراسم فقط در بهشت زهرا برگزار می‌شود.
 
از برخی نزدیكان خانواده مرحوم پاشایی نقل شده است كه به دلیل حضور بیشمار و غیر قابل انتظار مردم و خصوصا جوانان در مراسم تشییع و همچنین ترحیم این هنرمند محبوب، به خانواده وی سفارش شده است كه از برگزاری مراسم در مساجد سطح شهر تهران خودداری و به حضور در قبرستان بهشت زهرا بسنده شود.

در همین رابطه تصمیم گرفته شده است مراسم چهلمین روز درگذشت مرتضی پاشایی فقط در بهشت زهرا در روز پنجشنبه آینده (4 دی‌ماه ساعت 14) در قطعه هنرمندان  برگزار شود. زنده‌یاد مرتضی پاشایی صبح روز 23 آبان‌ماه در سن 30 سالگی درگذشت و 25 آبان‌ماه در قطعه هنرمندان هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت.
 


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:مرتضی پاشایی,سرطان, چهلم,مراسم, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

مرتضی پاشایی صبح روز ۲۳ آبان‌ماه براثر سرطان معده در سن ۳۰ سالگی درگذشت و ۲۵ آبان‌ماه در قطعهٔ هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت.

عصر ایران - بر اساس اعلام رسمی خانواده مرتضی پاشایی زمان و مکان برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت پاشایی مشخص شد.

به گزارش خبرآنلاین مراسم چهلم این خواننده پنجشنبه چهارم دی ماه ساعت 14 در بهشت زهرا و قطعه هنرمندان برگزار خواهد شد.

مرتضی پاشایی صبح روز ۲۳ آبان‌ماه براثر سرطان معده در سن ۳۰ سالگی درگذشت و ۲۵ آبان‌ماه در قطعهٔ هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:مرتضی پاشایی,سرطان,چهلم, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

(تصاویر) آخرین کنسرت مرتضی پاشایی

اکسیژن - المیرا مشعوفی - عاقبت بالش شکست

به مناسبت چهلم مرتضی پاشايي عزيزم

 اي دل ديوانه بس كن ؛ عاقبت بالش شكست
آن پرنده بال پروازش شكست
در سكوتي سخت فريادی كشيد
ناگهان خاموش شد بندش گسست



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 29 آذر 1393برچسب:شعر,المیرا مشعوفی,مرتضی پاشایی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در فتوایی استعمال سیگار و دخانیات را حرام اعلام کرد.

هشت صبح: آیت الله ناصر مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به فتوای حرمت استعمال دخانیات گفت: ما فتوایی درباره سیگار دادیم و گفتیم کشیدن سیگار و دخانیات حرام است و دلیل ما نیز روشن است.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: اطبایی که در این راه فعالیت می کنند پیش ما آمده و گفته اند 120 نوع بیماری است که بر اثر کشیدن سیگار و دخانیات به سراغ انسان می آید؛ برخی از این بیماری ها سرطان، گرفتگی عروق و سکته مغزی و سکته قلبی است.

وی خاطرنشان کردند: ما می گوییم قول اهل خبره بلکه اجماع آنها را باید در این مسئله پذیرفت و نیز می‌گوییم استعمال چیزی که این همه ضرر دارد باید حکم به حرمت آن داد.

وی بیان کرد: اخیرا در آمار آمده است تعداد افرادی که بر اثر استعمال دخانیات و قلیان در سال از دنیا می‌روند بیش از افرادی است در اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه ما طبق موازین فقهی عمل می‌کنیم ادامه داد: در فقه اگر مسئله‌ای خوف ضرر داشته باشد گفته می‌شود که انجام ندهید، چطور مسئله‌ای با این میزان از ضرر که اهل خبره به آن شهادت می‌دهند، نباید حکم به حرمت آن داد؟



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 29 آذر 1393برچسب:مکارم شیرازی,سیگار,دخانیات,فتوا,حرام, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 Tehran, Sept 18, IRNA - The prevalence of lung cancer in Tehran is greater than in other Iranian cities, observed Dr. Mohammad Reza Qavam Nassiri, head of Iran Society of Radiotherapy Oncology

In an exclusive interview with 'Iran Daily' published Thursday, Nassiri noted that the high lung cancer rate in the capital is due to air pollution and smoking

Also, the air in Tehran contains a high quantity of lead due to poor combustion and inferior and substandard gasoline. Breathing in such air will increase the likelihood of respiratory disorders and cancers



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 28 آذر 1393برچسب:lung cancer,air pollution,Tehran,cancer,Nassiri, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 Tehran, Oct 14, IRNA - About 60,000 people in Iran are estimated to have multiple sclerosis (MS), with Isfahan and Tehran having the largest population of MS patients, said Dr. Hamid Reza Torabi, executive secretary of the 11th International Congress on MS, which is slated for October

Torabi, who is also a member of the Scientific Committee of MS, added that between 21,000 and 23,000 patients are afflicted with MS in Tehran

There is no precise figure about the prevalence rate of the disease, but it is estimated that about 53 out of every 100,000 people suffer from MS,he said, adding that the figure increases to 100 individuals per 100,000 in Isfahan



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 28 آذر 1393برچسب:,air pollution,MS,Iran,International Congress, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: تناسبی بین جمعیت و خدمات اکوسیستم وجود ندارد.

زیست بوم: محمدهادی حیدرزاده، درخصوص نابسامانی اکوسیستم در استان تهران عنوان کرد: چنین اتفاقاتی در هر اکوسیستمی که جمعیت آن بیش از ظرفیت باشد، طبیعی است و تا زمانی که تناسبی بین جمعیت و بارگذاری و خدمات اکوسیستم نداشته باشیم، ناهنجاری‌های زیست‌محیطی به وجود می‌آید.

 حیدرزاده با اشاره به آلودگی آب، هوا یا بروز آفت‌هایی مانند مگس سفید، بیان کرد: همه این اتفاقات به این دلیل است که اکوسیستم نمی‌تواند خدمات لازم را ارائه دهد و بارگذاری بیش از ظرفیت، مجال ارائه خدمت را نمی‌دهد.

 مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران، بهترین راه‌حل را کنترل جمعیت در استان دانست و گفت: تا زمانی که جمعیت واردات به استان بیش از صادرات باشد، این برهم‌ریختگی وجود خواهد داشت.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 28 آذر 1393برچسب:استان تهران,جمعیت,اکوسیستم, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
هوای ناسالم مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای پایتخت با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد 112 در شرایط نا سالم قرار گرفت.

دکتر وحید حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت تمام  آلاینده ها  به غیر از ازن نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است .

به گفته وی، به این ترتیب میانگین غلظت تمام  آلاینده ها به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در بیشتر ایستگاهها از حد مجاز فراتر بوده و شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در شرایط ناسالم است.

حسینی یادآور شد: در حال حاضر ایستگاه دروس در آستانه شرایط هشدار قرار دارد و آلوده ترین منطقه پایتخت است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 28 آذر 1393برچسب:کیفیت هوای تهران,ذرات معلق,دروس, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

تلفات سرطان در ایران دو برابر کشته های حوادث است اما مسئولان توجه نمی کنند.

فرارو - رئیس انجمن آنکولوژی ایران از تشکیل کمیته شیمی‌‌درمانی و ارائه داروهای با قیمت مناسب به بیماران خبر داد و گفت: سرطان معده شایع‌ترین سرطان در کشور است اما نیمی از این بیماران در مراحل پیشرفته مراجعه می‌کنند. 
 
محمدرضا قوام نصیری در نهمین همایش کلینیکال آنکولوژی در کتابخانه ملی گفت: سرطان برخلاف سونامی این طور نیست که با شیوع کم شروع شده، زیاد شود و سپس کاهش یابد بلکه طبق آمارهای معتبر دنیا، سرطان‌ها رو به افزایش هستند و ۵۰ درصد آنها قابل پیشگیری و درمان هستند بنابراین شباهتی با سونامی ندارند. 
 
وی افزود: عنوان سونامی که به سرطان نسبت داده می‌شود به علت ضعف کاری خودمان و عدم فرهنگسازی مناسب است همچنین نگرش عمیقی نسبت به وضعیت بهداشت و درمان وجود ندارد. 
 
وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته بودجه دولت صرف بهداشت، درمان، پژوهش و آموزش می‌شود و سرطان که بیماری‌های دیگر را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد در جایگاه خاصی قرار دارد. در کشور ما نیز به سرطان اهمیت داده می‌شود اما مشکلات دیگری باعث می‌شود تا مانند کاهش مرگ و میر در حوادث، سرطان کاهش نیابد. 
 
قوام نصیری افزود: ۲۵ هزار کشته بر اثر حوادث رانندگی در سال داشتیم در حالی که طبق آمار وزارت بهداشت در سال ۸۹، ۴۵ هزار نفر سالانه به دلیل سرطان فوت می‌کنند و این به معنی دو برابر کشته‌های حوادث است و با اینکه مسئولان مطلع هستند اما آن طور که شایسته است مبنای کار قرار نمی‌دهند. 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 27 آذر 1393برچسب:سرطان,تلفات,شیمی درمانی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
خبر آنلاین - وبلاگ > موسوی، سیدعبدالجواد - شایع شده افزایش سرطان در کشور ما محصول پخش پارازیت است. من ذره ای از علم و تکنولوژی و پزشکی سر در نمی آورم که اگر ذره ای سر درمی آوردم حتما دراین باره اظهار نظر می کردم. درست مثل خیلی چیزهای دیگر که فقط اندکی درآن باره می دانم و بی پروا در باره اش حکم صادر می کنم. با این حال گمان می کنم در این موضوع خاص ماجرا از دوشکل خارج نیست.
 
یا جدی جدی پارازیت ها سبب سرطان می شود که باید همین الان جلوی پخش پارازیت را بگیرند و یا این که این شایعه از اساس صرفا شایعه ای بیش نیست و افزایش سرطان هیچ ربطی به پخش پارازیت ندارد که در آن صورت نیز به حکم «اجتنبوا من مواضع التهم » باید پخش پارازیت همین الان متوقف شود. پخش پارازیت هر فایده ای که داشته باشد به این نمی ارزد که مردم- شما می توانید بگویید بخش کوچکی از مردم که بازهم فرقی نمی کند- فکر کنند جمهوری اسلامی ترجیح می دهد مردم سرطان بگیرند اما شبکه های ماهواره ای را نبینند. آنها که اصرار دارند چنین تصویری از جمهوری اسلامی در اذهان نقش بندد هرچه هستند دوست جمهوری اسلامی نیستند.من آن چه شرط بلاغ است گفتم اما صلاح مملکت خویش خسروان دانند.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 27 آذر 1393برچسب:پارازیت,سرطان,ماهواره, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

Air pollution and use of narcotics are the main challenges facing the health sector of Iran

.Zistboom: Air pollution and use of narcotics are the main challenges facing the health sector of Iran
 
Dr. Ali Akbar Sayyari, the deputy health minister, also told IRNA on Friday a person dies every two hours in Tehran due to air pollution
 "Only 5 percent of the days were reported as clean in Tehran in the Iranian year that ended March 2013,” he said
 Sayyari noted that 70,000 dilapidated automobiles are on Tehran’s streets, each of which has a threefold polluting potential compared with vehicle standards 


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 26 آذر 1393برچسب:,air pollution,health minister,dilapidated automobiles, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

مسوول ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران گفت: بیش از 76 درصد مرگ های خاموش کشور بر اثر عدم تعبیه مناسب دودکش و یا استفاده از دودکش های نامناسب اتفاق می افتند.

 'محمدرضا یوسفی پور' روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا با اشاره به افزایش حوادث ناشی از گاز گرفتگی درکشور گفت: عدم تهویه مناسب با سهم 13 درصدی، استفاده از وسایل پخت و پز برای گرم کردن محیط با سهم سه درصدی و نقص وسایل گرمایشی با سهم 1.5 درصدی دیگر عوامل بروز مرگ های خاموش در کشور هستند.

وی، عدم نصب اصولی دودکش، نشتی به علت عدم چفت شدن لوله های دودکش یا موضوع 'دودبند نبودن'، استفاده از دودکش های غیر استاندارد، عدم نصب کلاهک H برروی خروجی دودکش ها، فقدان و عدم نصب دودکش در وسایل گاز سوز، به کارگیری جنس نامناسب، عدم رعایت قطر متناسب لوله های دودکش، مسدود بودن مجاری دودکش، استفاده ازبخاری بدون دودکش در اتاق خواب و استفاده از دودکش مشترک برای چند وسیله گازسوز را از جمله مواردی دانست که موجب بروز حادثه در این زمینه می شوند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 26 آذر 1393برچسب:گاز,گاز گرفتگی,دودکش, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

ایران رتبه هشتم تولید دی اکسید کربن را در جهان دارد!

زیست بوم: تولید این گاز که حاصل از تولیدات صنعتی، احتراق اتومبیل و موتور سیکلت و عوامل دیگر است علت اصلی فرایند گرمایش زمین است. گرمایش زمین عامل بسیاری از تغییرات آب و هوایی مثل خشکسالی، سیل و طوفان های شدید حاره ای است. بسیاری معتقدند با گرمایش زمین و بالا آمدن سطح آبها بسیاری از کشورهای جزیره ای و حتی جزایر و بنادر جنوب ایران به زیر آب می روند. بر اساس تازه ترین آمار، از میان چهار بازیگر اصلی آلوده کننده جهان، اروپا تنها بازیگری است که میزان تولید دی اکسید کربن خود را کاهش داده است.

سه سرزمین دیگر که بیشترین سهم را در آلوده کردن جهان دارند عبارتند از چین، آمریکا و هند که هر سه کشور در میزان آلودگی رشد داشته اند. بر اساس آمار و ارقام منتشر شده، ایران در رده هشتم کشورهای تولید کننده دی اکسید کربن بر اساس میزان کل تولید قرار گرفته است. البته اگر اتحادیه اروپا در این فهرست در نظر گرفته شود ایران در رده نهم قرار می گیرد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 26 آذر 1393برچسب:ایران,دی اکسید کربن,جهان,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
یک متخصص زنان و زایمان عوامل و آلودگی‌هایی که موجب سقط جنین می‌شوند را برشمرد.
 
تابناک - زهرا سهیلی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا منطقه اصفهان، با بیان اینکه یکی از علل سقط جنین مادران وجود پارازیت‌های ماهواره‌ای است، اظهار کرد: سقط در زمان کمتر از پنج ماهگی بارداری برای جنین اتفاق می‌افتد، اما تاثیر پارازیت‌ها بر مرگ جنین هنوز ثابت نشده است.
 
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، آلودگی آب را از علل دیگر سقط جنین دانست و گفت: در صورت اثبات سرب در آب برخی مناطق، این امر می‌تواند در افزایش سقط جنین موثر باشد.
 
سهیلی‌پور با بیان اینکه استفاده از وسایل آرایشی برای زنان باردار توصیه نمی‌شود، ادامه داد: اگر چه استفاده از رژ لب به دلیل داشتن سرب در زنان باردار مناسب نیست، اما لب به تنهایی نمی‌تواند جذب بالایی از سرب داشته باشد.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 25 آذر 1393برچسب:سقط جنین,پارازیت,سرب, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 اکسیژن - آلودگی تشعشعی یکی از انواع آلودگی هوا است. تشعشعات زیان آور از قبیل پرتوهای مواد رادیو اکتیو، میدانهای الکترو مغناطیسی و امواج مخابراتی در این حوزه مطرح هستند. از گوشی تلفن همراه گرفته تا ماکرو فر، خطوط برق فشار قوی، داروهای رادیو اکتیو (رادیو داروها)، پارازیتهای ماهواره ای، اشعه ایکس در تصویر برداری پزشکی، پرتو درمانی(رادیو تراپی)، آنتن های سرور های رایانه ای، دکلهای مخابراتی و نیروگاههای هسته ای می توانند خطراتی را برای سلامت جانداران ایجاد کنند.

به این ترتیب رعایت موازین حفاظتی و تامین استانداردهای حداقلی در استفاده از این امواج بسیار ضروری است و کوتاهی و سهل انگاری در این زمینه به ویژه به علت مرئی نبودن امواج مذکور و در مواردی پایدار بودن اثرات آنها در محیط خطرات بزرگی را برای افراد، جامعه و محیط زیست به دنبال خواهد داشت.

توجه به افزایش موارد بروز بیماری سرطان در کشور در سالیان اخیر زنگ خطر را برای مردم و مسئولان به صدا در آورده است و به نظر می رسد دیگر فرصتی برای چانه زنی در خصوص کم خطر بودن این فناوریها و  یا چشم بستن بر عوارض آنها بافی نمانده باشد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 25 آذر 1393برچسب:دکل مخابراتی, مدرسه,سرطان,امواج, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
 یک گام مهم برای سلامتی شهروندان تهرانرئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۸۰ درصدی بانک شهر به متقاضیان عامل دیگری جهت ترغیب موتور سیکلت سواران به جایگزینی موتور سیکلت‌های هیبریدی با بنزینی است افزود: این موتور سیکلت‌ها علاوه بر مصرف سوخت کمتر و کاهش آلودگی هوا در کاهش آلودگی صوتی نیز موثر خواهند بود.

چندی پیش پس از مصاحبه تشکری هاشمی و اعلام ورود موتورسیکلت های برقی به تهران، شاهد برگزاری نمایشگاهی در تهران بودیم که در صورت اجرای همه برنامه های شهرداری تهران می توان از آن به عنوان گام عملی و اساسی برای سلامت شهروندان تهرانی یاد کرد.

به گزارش خبرنگار عصرایران، در نمایشگاه موتورهای برقی در بوستان گفتگو که به دلیل استقبال تهرانی ها با تمدید زمان برگزاری مواجه شد، انواع موتورهای برقی تولید داخل و وارداتی رونمایی و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 آذر 1393برچسب:موتورسیکلت,تسهیلات,آلودگی هوا,لیزینگ,بانک شهر, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

تاکسیرانیمعاون اجرایی سازمان تاكسیرانی شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا كنون ۷۲۰ تاكسیران برای تبدیل به احسن تاكسی خود در سایت نوسازی ناوگان تاكسیرانی ثبت نام كرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رمضان عسگری نژاد با بیان این مطلب اظهار داشت: دو هزار و ۵۰۰ تاكسی در شهر اصفهان فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد.

وی با اشاره به باز شدن سایت نوسازی در سال جاری افزود: از زمان باز شدن سایت نوسازی در سال جاری تا كنون ۷۲۰ تاكسیران برای تبدیل به احسن تاكسی های فرسوده خود در سایت نوسازی ثبت نام كرده اند.

معاون اجرایی سازمان تاكسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینكه تعدادی از تاكسیرانان نیز تاكسی های جدید خود را تحویل گرفته اند، اظهار داشت: مابقی تاكسیرانان نیز در مراحل دریافت وام از بانك و اسقاط خودرو هستند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 آذر 1393برچسب:تاکسی,تاکسیرانی,اصفهان, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

پروین بهمنیپروین بهمنی بانوی موسیقیدان ایرانی و جزو ۳۶ موسیقیدان مقامی ایران در حالی در بیمارستان سجاد تهران تحت مداوا قرار دارد که مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه هنرمندان پیشکسوت و معاون هنری وزیر فرهنگ از وی عیادت کرده‌اند.

موسیقی ایرانیان به نقل از میراث فرهنگی نوشت : پروین بهمنی تنها بانوی پژوهشگر موسیقی بومی و پیشکسوت موسیقی قشقایی که به بیماری سرطان مبتلا است چندی است به بیمارستان سجاد تهران آمده  و تحت مداوا قرار دارد.

وی که در سال ۲۸ در ایل قشقایی به دنیا آمد، کودکی‌اش رد ایل گذشت و پس از تحصیلات متوسطه وارد تربیت معلم عشایری شیراز شد و سال ها به عنوان آموزگار در مناطق مختلف عشایری استان فارس خدمت کرد.

پدر پروین، غلامرضا بهمنی از موسیقدانان ایل بود. پروین خود می گوید: «از زمانی که دایه ام، لالایی ها را در گوشم زمزمه کرد به موسیقی ایل علاقمند بودم. این بانوی پژوهنده، سال ها از استادانی همچون محمدحسین کیانی؛ آوازخوان به نام قشقایی، محمدقلی خورشیدی؛ شاهنامه خوان معروف ایل، هادی نکیسا و حبیب الله گرگین پور؛ مشهورترین موسیقیدانان ایل قشقایی و البته از محضر محمدرضا درویشی آهنگساز و موسیقیدان و پژوهشگر پرتلاش موسیقی نواحی ایران بهره ها برد. خانم بهمنی مدت ها با خانم هنگامه اخوان به آموختن موسیقی ردیفی ایران پرداخت.»



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 23 آذر 1393برچسب:پروین بهمنی,موسیقی,سرطان,قشقایی,پیشکسوت, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

بازدید سید جعفر تشکری هاشمی از خبرگزاری مهر معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران بابیان این که محدوده‌های عاری از خودرو در تهران توسعه پیدا می‌کند، گفت: آلودگي هوا، محصول تفكر و خواست خود ما است .

به گزارش خبرگزاری مهر ،معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران با دعوت مسؤلان دانشكده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي به مناسبت هفته پژوهش، با دوچرخه به اين دانشكده رفت و ضمن ديدار با دانشجويان،‌ در نشست دانشجويي «‌حمل و نقل پايدار» حاضر شد و به پرسش‌هاي دانشجويان در زمينه ترافيك تهران و وضعيت حمل و نقل شهري در‌اين كلان‌شهر پاسخ داد.

 سيد جعفر تشكري هاشمي در اين محفل دانشجويي با بر شمردن برنامه‌ها و سياست‌هاي مديريت شهري در حوزه حمل و نقل و ترافيك و نيز چالش‌هاي پيش روي حمل و نقل شهري، گفت: لازم است تدابير و تمهيدات سخت‌گيرانه‌اي در مورد آلودگي هوا اتخاذ و اجرا شود.

وي با اعلام اين كه ‌4 ميليون دستگاه وسيله نقليه با توليد روزانه يك هزار و 192 تن آلاينده، مسبب 88 درصد آلودگي هواي تهران هستند، گفت: مردم تهران نه تنها چاره‌اي ندارند، جز آن‌ كه آلاينده‌ها را استشمام كنند و ذرات آن را وارد ريه‌هاي خود نمايند، بلكه مجبور هستند آثار اين آلودگي‌ها را در سبزيجات مصرفي و آب‌هاي زير زميني نيز بخورند و بياشامند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 23 آذر 1393برچسب:حمل و نقل,آلودگی هوا,خودرو,انسان,ترافیک, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

دلنوشته مهناز افشار برای هنرمندی که بخاطر سرطان درگذشت! + عکس

مهناز افشار با شنیدن خبر درگذشت مجید بهرامی, این متن و عکس را منتشر کرد...

سیمرغ seemorgh.com - مهناز افشار با شنیدن خبر درگذشت مجید بهرامی, ضمن انتشار این عکس نوشت :
 
اين اندازه تلخى و غم در اين روزها و پشت سر هم نشانه‌ چيست؟ فقط مى‌دانم چقدر تلخ است از دست دادن عزيزان و سخت‌تر نيز نداشتن اين هنرمندان. قدر نفس كشيدن خود و ديگران را بدانيم و تا هستيم و هستند از دورى‌ها و نفرت‌ها و خشم‌ها دورى كنيم. زندگى گذرگاه زيبايى مى‌تواند باشد اگر بخواهيم.

درگذشت هنرمند گرامى "مجيد بهرامى" را تسليت مى‌گويم. روحش شاد

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 22 آذر 1393برچسب:مجید بهرامی,مهناز افشار,درگذشت,سرطان, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

حمید سلطانیحمید سلطانی، از ملی پوشان تیم والیبال نشسته جوانان، به دیار باقی شتافت.

اکسیژن - گویا سریال درگذشت هنرمندان، ورزشکاران و چهره های نامدار کشور از بیماری سرطان در آبان و آذر 93 تمامی ندارد. مرتضی پاشایی خواننده جوان پاپ، مجید بهرامی بازیگر جوان تئاتر و سینما، غلامحسین مظلومی فوتبالیست پیشکسوت، رحمان مرادی نوازنده تار، علی اکبر رزم آرا بازیگر تعزیه و پیشکسوت ورزش باستانی، عظیم جوانروح، فیلمبردار سینما، سیروس دربندی فیلمبردار واحد مرکزی خبر نام های آشنایی هستند که متاسفانه سرطان آنها را از ما گرفت و از طرفی خبرها حاکی از بیماری بهرام ریحانی بازیگر پانتومیم و حسین معززی نیا سردبیر همشهری 24 و داماد شهید آوینی و پروانه بهمنی موسیقیدان مقامی ایران است. 

و این هم خبر تاسف بار دیگری از این دست:

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید سلطانی، از ملی پوشان تیم والیبال نشسته جوانان، به دیار باقی شتافتسلطانی که پیش از این در عضویت تیم والیبال نشسته جوانان بود، موفق شد به همراه این تیم در رقابتهای جوانان جهان (سال 1388) به عنوان قهرمانی دست یابد.

وی به دلیل عارضه سرطان مغز استخوان مدتی در بیمارستان شریعتی بستری بود و صبح امروز دار فانی را وداع گفت.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 22 آذر 1393برچسب:حمید سلطانی,سرطان,جانبازان و معلولان , توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران معتقد است : آلودگی صووتی سبب افزایش پرخاشگری شهروندان تهرانی می شود و 80درصدبوق خودروها کاملا غیر ضروری است .

بلدیه - دکتر رحمت الله حافظی با بیان این که  آلودگی صوتی اثرات مخربی بر روح و روان انسان ها می گذارد به بلدیه گفت : بر اساس مطالعات صورت گرفته این مساله بر حیوانات و گیاهان نیز تاثیر منفی دارد. آلودگی صوتی سبب اثرات مخربی در افراد و حتی خانواده ها می شود چرا که به مرور موجب کاهش آستانه تحمل در انسان ها می شود و موجب شده تا فرد پرخاشگر و تهاجمی شود حتی در روند آموزش نیز تاثیر منفی دارد به طوری که در سطح یادگیری اختلال ایجاد کند . همچنین فردی که در معرض آلودگی صوتی قرار دارد می تواند محیط آرام خانه را ناآرام کند.

وی ادامه داد :برای حل این معضل باید منابع آلاینده را شناسایی کنیم و با آن برخورد جدی داشته باشیم . برای نمونه یکی از این منابع الاینده مهم موتورسیکلت ها و صدای بوق خودروها است البته نباید در این میان از صدای ایجاد شده توسط پروژه های عمرانی و ساخت و ساز و عملیات گودبرداری در شهر تهران به راحتی عبور کرد که توسط خودروهای سنگین برای حمل مصالح عمدتا در شب صورت می گیرد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 21 آذر 1393برچسب:آلودگی صوتی,بوق,خودرو,موتورسیکلت, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
 آلودگی هوای تهران به گنبد حسینیه تهران هم رحم نکرد!! باران‌های اسیدی در تهران به شدت روی تزئینات بناها آسیب وارد کرده و آنها را با سرعت بیشتری تخریب می‌کنند.

سیمرغ به نقل از ایسنا نوشت : گنبد فیروزه‌ای «حسینیه ارشاد» مدتی است ترک برداشته؛ از بی‌توجهی و نبود متولیانی که در طول سال‌های گذشته یا فرصت توجه به این بنای تاریخی را نداشته‌اند، یا اصلا حواس‌شان به آن نبوده است. توجهی که این روزها به نظر می‌رسد درصد کمی از بناهای تاریخی تهران با آن روبه‌رو هستند!

رضا موسوی کارشناس میراث فرهنگی در این زمینه گفت: مصالح ساخت بنا در معماری شهرهای مختلف با توجه به اقلیم آن شهرها تفاوت‌های فاحشی دارد که دقیقا توسط معماران دوره‌های مختلف دیده شده است.

وی با تاکید برنداشتن تناسب مصالح مورد استفاده در معماری معاصر شهر تهران با وضعیت اقلیمی و آب‌وهوایی این شهر در حال حاضر افزود: به طور مثال مواد و مصالح معماری ابنیه‎‌ی یزد با مصالح مورد استفاده در بناهای شهری مانند اصفهان بسیار متفاوت است‌. برای ساخت مسجدی در یزد معمولا از مصالح بومی آنجا استفاده می‌شود. در واقع اصل این است که مصالح و تزئینات در هر شهر با معماری بومی منطقه سازگار باشد.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 21 آذر 1393برچسب:آلودگی هوا,آلودگی صوتی,گنبد,حسینیه ارشاد,باران های اسیدی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

بادهاي 120 روزه سیستان، فرصتي براي استفاده از انرژي هاي نومدیر عامل سازمان انرژی‌های نو (سانا) ایجاد مزرعه بادی در مسیر عبور بادهای 120 روزه سیستان و بلوچستان را عاملی برای تامین برق منطقه و تامین بخشی از نیازهای کشور دانست.

  به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، دبير نخستین كنفرانس ملي انرژي هاي تجديدپذير و توسعه پايدار یوسف آرمودلی در این رابطه تصریح کرد: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و ایجاد نیروگاه بادی و خورشیدی نیاز کشور به استفاده از نیروگاه‌های حرارتی و سوخت فسیلی را کاهش داده و زمینه حفظ محیط زیست را فراهم می‌کند.

مديرعامل سازمان انرژي هاي نو در حالي از تامين برق منطقه سيستان و بخشي از نيازهاي برق كشور با استفاده از بادهاي 120 روزه در اين منطقه خبر مي دهد كه قرار است 24 و 25 ديماه امسال ،نخستین كنفرانس ملي انرژي هاي تجديدپذير و توسعه پايدار در دانشگاه زابل برگزار شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 آذر 1393برچسب:بادهای 120 روزه,سیستان,مزرعه بادی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

10153004_627722293978288_2150523113714991020_nتلفن های هوشمند متصل به این سامانه صدای شلیک گلوله ، تبر و اره برقی را در جنگل تشخیص می دهند و سپس جنگل بانان را از برش غیرقانونی درختان یا شکار حیوانات با خبر می کنند.

تلفن های هوشمند امروزه قادر هستند تا دستور های صوتی شما را تشخیص دهند و فرمان های لازم را اجرا نمایند، آنها حتی می توانند با گوش دادن به موسیقی در حال پخش، نام آهنگ و خواننده را نیز اعلام کنند. اما واقعیت این است که موبایل های امروزی توانایی انجام کارهای بسیار مفیدتری را نیز دارا هستند.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، شرکت  رین فارست کانکشن Rainforest Connection در حال راه اندازی سیستمی است که به وسیله آن تلفن های هوشمند صدای تبر و اره برقی را در جنگل تشخیص می دهند و سپس جنگل بانان را از برش غیرقانونی درختان با خبر می کنند. این شرکت برای پیاده سازی پروژه خود کمپینی ۱۰۰ هزار دلاری را در سایت KickStarter راه اندازی کرده و تاکنون موفق شده تا ۵۶ هزار دلار را جمع آوری نماید.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 آذر 1393برچسب:تلفن های هوشمند,جنگل,درختان, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 پیکر رحمان مرادی نوازنده موسیقی ایرانی، صبح 11 آذرماه با حضور اهالی موسیقی و دانشجویان از مقابل تالار وحدت تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد.

 به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، مراسم تشییع پیکر رحمان مرادی فرزند فرمان مرادی، با حضور هنرمندانی چون داوود گنجه ای، داریوش پیرنیاکان، زید الله طلوعی، حمیدرضا نوربخش، هنگامه اخوان، شهرام صارمی، رامین آزادآور رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 4، دانشجویان دانشگاه و ... در تالار وحدت برگزار شد.


در ابتدای این مراسم رامین آزادآور رییس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 4 گفت: یکی از خصوصیات بارز رحمان مرادی کار کردن بدون هیاهو و حاشیه بود، من افتخار داشتم طی سالهای گذشته با او و پدرش استاد فرمان مرادی مراوده داشته باشم.

وی ادامه داد: او به معنای واقعی کلمه یک هنرمند شایسته عرصه موسیقی ایرانی بود که از همان دوران نوجوانی نیز رگه هایی از علاقه به موسیقی ایرانی و سازسازی را در درون خود داشت به گونه ای که در هر کلاسی شرکت می کرد بعد از مدتی به عنوان دستیار استاد به آموزش می پرداخت.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 آذر 1393برچسب:رحمان مرادی,تار,ساز,سرطان,نوازنده, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
سایت خبری تئاتر - مبارزه نفس‌گیر ریحانی با سرطان
بهرام ریحانی، هنرمند پانتومیم کشور که از ابتدای سال 93 با بیماری سرطان مبارزه می‌کند؛ وضعیت جسمی این روزهای خود را تشریح کرد.

سایت خبری تئاتر: بهرام ریحانی؛ هنرمند پانتومیم کشور از ماه‌های پایانی سال 92 و فروردین سال جدید مبارزه خود با بیماری سرطان را آغاز کرد. این بازیگر توانا طی این مدت بارها از عزم جدی خود برای مقاومت در برابر این بیماری سهمگین سخن گفته و ایستادگی خود را در عمل نشان داده است.

اسفندماه سال گذشته بود که وقتی پزشک بیمارستان جواب آزمایش را به دستش داد او را وارد شوکی عظیم کرد. چند ساعتی متوجه زمان و مکان نبود و مدام با خود تکرار می‌کرد که باید اشتباهی رخ داده باشد. حتی از پزشک خود چندین بار سؤال کرده بود که آیا اشتباه نکرده و جواب آزمایش فرد دیگری را به او تحویل نداده است؟

پاسخ مثبت بود و بهرام ریحانی که ناگهان به دلیل درد شدید در ناحیه شکم به بیمارستان مراجعه کرده بود، متوجه شد که مبتلا به بیماری سرطان شده است.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 19 آذر 1393برچسب:بهرام ریحانی,سرطان,پانتومیم, تئاتر,شیمی درمانی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
رضا کیانیان کمپین مبارزه با سرطان تشکیل داد:
 
آفتاب- رضا کیانیان،بازیگر سینما و تلویزیون اعلام کرد: به زودی کمپین مبارزه با سرطان با همکاری هنرمندان سینما، وزیربهداشت و سازمان محیط زیست تشکیل خواهد شد.
 
کیانیان بازیگر با سابقه سینما در گفتگو با خبرنگار «آفتاب» خطر سونامی سرطان در کشور را جدی و خطرناک توصیف کرده وگفت :« موج سرطان در کشور ما افزایش یافته است. دلیل این افزایش قابل توجه بیماری سرطان خوراک آلوده و صنعتی تولیدی کارخانه ها، انواع کودهای کشاورزی غیر استاندارد و هوای آلوده است.»
 
 کیانیان در ادامه به توضیح این موارد پرداخته و گفت: «بسیاری از کارخانه های مواد غذایی استانداردهای لازم را فقط برای کسب موافقت و مجوزهای اولیه رعایت می کنند و به دلیل منظم نبودن نظارت های لازم، این اصول به فراموشی سپرده می شوند. کودهای شیمیایی غیر استاندارد دارای مواد سرطان زایی است که بدن انسان راه پیدا می کند. علاوه بر این هوای تهران علاوه بر آلاینده ها، با مشکل ساخت و سازهای گسترده رو به رو است که مانند دیوارهای بلند رفت و آمد هوا را سد می کنند.»
 
  کیانیان توضیح بیشتر درباره کمپن مبارزه با سرطان را به آینده نزدیک موکول کرده و تاکید کرد: «بیماری سرطان و افزایش آن کاملا جدی است و باید از سوی مسئولان جدی تلقی شود. بنابراین همگی باید برای مبارزه با سرطان متحد شده و برای کنترل آن با یکدیگر همکاری کنیم.»


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 19 آذر 1393برچسب:رضا کیانیان, کمپین,سرطان,مهرجویی,هنرمند, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 کاشت چمن در تهران ممنوع شده است تا گیاهان و درخت های دیگر جایگزین این گیاه پرضرر و پر مصرف شوند.

خبر آنلاین - طهورا شهبازی«کاشت چمن ممنوع شد. ابلاغ آن نیز به مناطق 22 گانه رسید.» خبری که چندی پیش مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران اعلام کرد. اما گویا آنچه فاقد اهمیت و توجه است عمل کردن به ابلاغیه هایی اینچنینی است.  شاهد این مدعا نیز قانونی است که در سال 1387 برای جلوگیری از کاشت چمن ابلاغ شد و تنها واکنش به آن آرام گذاشتن از کنار آن بود.

چمن یکی از اجزای اصلی باغ ها، بوستان ها و میدان ها در تهران و شهرهای دیگر ایران شده است. اما دلایلی چون نیاز به سرمایه و زمان زیاد جهت کاشت، نیاز آبی بالا، نیاز به نگهداری و مراقبت زیاد و تخریب زیرسازی میادین به دلیل آبیاری مکرر چمن ها، مسوولان شهرداری را بر این داشته تا کاشت چمن را حذف یا محدود کنند. اگرچه همین مسوولان در سال های گذشته با وجود مخالفت های بسیار با کاشت چمن سراسر تهران را چمن کاری کردند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 19 آذر 1393برچسب:چمن,درخت,تهران,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
قطع درختان در شوش و دزفولرئیس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به ریشه کنی 180 اصله درخت در دارآباد، گفت: چنانچه این اقدام بدون مجوز شهرداری بوده باشد و مستندات کافی تا فردا ارائه نشود محیط زیست آن را پیگیری قضایی می کند.

محمد حسین بازگیر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در پی وصول اخباری مبنی بر ریشه کن شدن حدود 90 اصله درخت 20 ساله آیلانتوس و 90 اصله درخت بلوط کارشناسان محیط زیست شهر تهران صبح امروز از این منطقه بازدید کردند.

به گفته وی، در پی این بازدید مالک مجموعه برای این اقدام از سوی بازرسان محیط زیست احضار و این موضوع بررسی شد.

رئیس محیط زیست شهر تهران اظهار داشت: مالک این مجموعه اقدام خود را با مجوز شهرداری قانونی دانسته و قرار است مستندات و گزارش هایی مبنی بر داشتن مجوز از سوی شهرداری و همچنین جا به جا کردن درختان به محل دیگری در همان قطعه زمین تا صبح فردا ارائه دهد.

بازگیر تاکید کرد: چنانچه این مستندات ثابت نکند که این اقدام با مجوز شهرداری بوده همچنین مشخص شود که  قطع درختان و نه جا به جایی آنها صورت گرفته محیط زیست این مسئله را از لحاظ قضایی پیگیری خواهد کرد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 18 آذر 1393برچسب:محیط زیست شهر تهران,جابجایی درختان,قطع درختان,شهرداری, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

سفر معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور به قزوین

رئیس سازمان محیط زیست با تاکید بر ضرورت بازنگری در قانون آلودگی هوا گفت: لایحه هوای پاک در حال حاضر در دستور کار مجلس برای تصویب شدن قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر معصومه ابتکار در هفتمین همایش ملی و نمایشگاه تخصصی مهندسی محیط زیست که پیش از ظهر دوشنبه در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: ارزیابی، حلقه اتصال توسعه و محیط زیست است و هر چه دقیق‌تر و علمی‌تر انجام شود به توسعه پایدار نزدیک‌تر می شویم.

وی با اشاره به اینکه لایحه ارزیابی زیست محیطی در حال حاضر در دولت تهیه شده است، اظهار داشت: این لایحه در دستور کار مجلس قرار دارد که امیدواریم هر چه سریعتر تصویب شود.

رئیس سازمان محیط زیست همچنین از در دستور کار قرار گرفتن لایحه هوای پاک در مجلس خبر داد و تصریح کرد: این لایحه برای بازنگری قانون آلودگی هوا نزدیک به دو دهه گذشته تهیه شده بود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 18 آذر 1393برچسب:ابتکار,محیط زیست,لایحه,دانشگاه,انرژی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

داریوش مهرجوییوقتی صفحات روزنامه‌ها را ورق می‌زنم بارها می‌خوانم خبر مرگ عزیز دیگری را... . آخر چرا؟ این حرف امروز من نیست. مدت‌ها است که درخواست کرده‌ام فکری اساسی برای رفع معضل آلودگی هوا کنید. سال گذشته هم درخواستم را با سرار خانم ‌معصومه ابتکار، رییس سازمان «حفاظت محیط‌زیست»، مطرح کردم...

زیست بوم به نقل از شرق /داریوش مهرجویی*:  از روزی که خبر درگذشت خواننده جوان کشورمان، مرتضی پاشایی را شنیده‌ام، دیگر اشک‌هایم مجال نمی‌دهد تا حرف بزنم... اما وظیفه خود می‌دانم که در این‌باره بگویم. مدت‌ها است آلودگی هوای تهران همچون سم‌کشنده‌ای شتابان و بی‌صدا همه ما را به‌سوی نیستی سوق می‌دهد.

وقتی صفحات روزنامه‌ها را ورق می‌زنم بارها می‌خوانم خبر مرگ عزیز دیگری را... . آخر چرا؟ این حرف امروز من نیست. مدت‌هااست که درخواست کرده‌ام فکری اساسی برای رفع معضل آلودگی هوا کنید. سال گذشته هم درخواستم را با سرکار خانم ‌معصومه ابتکار، رییس سازمان «حفاظت محیط‌زیست»، مطرح کردم....


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 17 آذر 1393برچسب:داریوش مهرجویی,مرتضی پاشایی,هوای آلوده,بازیافت اتومبیل‌,لودگی هوای تهران, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

از كنار پارازيت‌ها نبايد بي‌اعتنا گذشتپرداختن به امواج مزاحم و پارازيت‌ها موضوع مهمي است؛ زيرا هم مساله‌ای عمومي و فراگير است هم‌ اينكه ديدگاه‌هاي مختلفي درباره مضر بودن يا نبودن اين پارازيت‌ها مطرح است.

زیست بوم/ عابد فتاحي*: پرداختن به امواج مزاحم و پارازيت‌ها موضوع مهمي است؛ زيرا هم مساله‌ای عمومي و فراگير است هم‌ اينكه ديدگاه‌هاي مختلفي درباره مضر بودن يا نبودن اين پارازيت‌ها مطرح است.

اخيرا هم مسوولان سازمان هواشناسي در اين باره اظهارنظر كردند و گفتند امواج مزاحم مانع رصد و پيش‌بيني دقيق شرايط جوي و آب و هوايي مي‌شود. از طرفي برخي متوليان پزشكي و بهداشتي هم بر مضر بودن اين امواج مزاحم تاكيد دارند. ما هم در كميسيون بهداشت بار‌ها مسوولان ذي ربط را به مجلس دعوت كرديم و در اين باره صحبت شده است اما آنچه بيش از هر چيز معلوم است نامعلوم بودن ميزان ضرر‌هاي اين پارازيت‌ها است. در برخي كشور‌ها مخالفتي مبني بر استفاده از ماهواره‌ و شبكه‌هاي ماهواره‌اي نيست و ايران و برخي ديگر از كشور‌ها قوانيني در اين باره وضع كردند اما راه منع مردم براي استفاده از اين شبكه‌ها نه از طريق امواج مزاحم است بلكه بايد راهكار فرهنگي و نرم را در پيش گرفت و از طرفي تلويزيون با افزايش سطح كمي برنامه‌هايش مخاطبان را به خودش جذب كند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 17 آذر 1393برچسب:پارازیت, ماهواره, امواج,مجلس,سلامت, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
علاقه مندان به فعالیت های داوطلبانه برای کاهش آلودگی هوای تهران می توانند به عضویت باشگاه هواداران هوای پاک در بیانند.
 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا، حشمت الله بسطامی، سخنگوی این شرکت در این باره گفت: افرادی که در زمینه آلودگی هوا و آلودگی صوتی فعال هستند و همچنین شهروندانی که علاقه مندند برای کاهش آلودگی هوا در فعالیت ها و برنامه های اجتماعی و داوطلبانه مشارکت داشته باشند می توانند به هوداران هوای پاک پیوندند.

به گفته او ثبت نام از داوطلبان در نمایشگاه رونمایی از موتورهای برقی یا به اصطلاح موتورهای بی باک در بوستان گفت و گو انجام می‌شود. در نمایشگاه 5 روزه که از پنجشنبه 13 آبان آغاز به کار کرده همچنین طوماری برای هوای پاک به امضای شهروندان تهرانی گذاشته شده تا از آرزوها و امیدهایشان برای آسمان آبی تهران بنویسند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:آلودگی هوا,باشگاه,هوای پاک,ثبت نام, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

همه چیز دربارۀ سرطان خون «حسین معززی نیا»سردبیر مجله همشهری ۲۴ و داماد شهید آوینی گفت: به علت سرطان خون چند روزی است که در بیمارستان بستری هستم.

به گزارش بولتن نیوز، حسین معززی‌نیا سردبیر مجله همشهری ۲۴، منتقد سینما و داماد شهید آوینی که چند روزی است در بیمارستان بستری شده است علت بیماری اش را سرطان خون اعلام کرد. وی در آخرین مطلبش در صفحه فیس بوک نوشت:

«رفقای عزیزم، همه‌ دوستان دیده و نادیده

تصمیم گرفتم خودم از همین‌جا، از توی بیمارستان گزارش مستقیم ماجرا را بدهم:



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:حسین معززی‌نیا,شهید آوینی,سرطان خون,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

«علی‌اکبر رزم‌آرا» هنرمند تعزیه و پیشکسوت ورزش زورخانه ای به دلیل ابتلا به بیماری سرطان درگذشت.

به گزارش روز نو به نقل از فارس، پیشکسوت و هنرمند صاحب نام تعزیه سید علی‌اکبر رزم‌آرا که به دلیل سرطان بیش از 10 روز در بیمارستان دامغان بستری بود، روز گذشته در گذشت.


به گزارش مشرق، رزم آرا که در سال 1370 با حضور در جشنواره تئاتر آوینیون فرانسه ، هنر خود را در معرض دید جهانیان قرار داده بود سال گذشته در شانزدهیمن جشنواره بین‌‌المللی نمایش‌های آیینی سنتی ایران در تهران تجلیل شد.
 
سید علی‌اکبر رزم‌آرا از پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای نیز بود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:علی‌اکبر رزم‌آرا,سرطان,دامغان,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

احسان محمدیوقتی هوا را با بنزین پتروشیمی چنان آلوده کردند که به جای اکسیژن، بنزن به ریه ها فرو فرستادیم، وقتی برخی منابع رسمی با صراحت می گویند سبزی ها و صیفی جات در همین بیخ گوش تهران دارد با فاضلاب صنعتی آبیاری می شود، وقتی سالها در خفا پالم به خورد خلق الله دادند و از بستنی گرفته تا شیر و ماست و خامه چنان آلوده بود که حالا عوارضش را نمی توانند حاشا کنند، وقتی آب ها آلوده است، وقتی اجازه وارد شدن لوازم آرایشی و حتی اسباب بازی های تقلبی آلوده ...

زیست بوم/ احسان محمدی: مرتضی پاشایی خواننده جوان کشورمان بعد از تحمل دوران رنج آور ابتلا به سرطان جان باخت و امروز در میان اشک و آه هوادارانش به خاک سپرده شد. 

پیش از او نیز البته هنرمندان، ورزشکاران، چهره های اجتماعی و سیاسی بسیاری را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست داده ایم. کسانی که می توانستند هنوز باشند و منشا اتفاقات خوبی برای خود و دیگر هموطنان شوند.

اما چرا این همه سرطان می گیریم؟! چرا سرطان دارد یکی یکی ما را می بلعد؟ چرا سرطان حالا مثل سرما خوردگی به یک بیماری دم دستی تبدیل شده است که انگار باید مقابلش زانو بزنیم و به محض ابتلا برویم قبر سفارش بدهیم؟! حوصله اگر دارید فارغ از هیجانات پیرامون مرگ این جوان هنرمند به چرایی این اتفاق نیز نگاهی بیندازیم.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 15 آذر 1393برچسب:سرطان,بنزین,پالم,سونامی سرطان,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

طوفان تهران در تاریخ 12 خرداد 93 با وزش تندبادی با سرعت بیش از یک صد بیست کیلومتر در ساعت به همراه گرد و خاک غلیظ و رگبار شدید باران رخ داد که بر اثر این توفان پنج نفر کشته و بیش از 30 نفر مجروح و مصدوم شدند. سازمان هواشناسی این طوفان را پیش بینی نکرده بود و به همین دلیل باعث غافلگیری مردم و برجای گذاشتن خسارت‌های زیادی شد.
 
عصر ایران - در گزارش رییس سازمان هواشناسی و کارشناسان در مورد طوفان خرداد ماه تهران عنوان شد که در سالهای اخیر، میدان دید رادار تهران و برخی دیگر از شهرها به دلیل نویزهای الکترومغناطیسی ناشی از منابع مختلف، بسیار محدود شده و غالبا تصاویر تولیدشده توسط رادارهای هواشناسی با نویز همراه است.

 با گذشت بیش از پنج ماه از این حادثه، داوود پرهیزکار- رئیس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص امواج الکترومغناطیسی و تاثیر آن در اختلالات داده‌های هواشناسی عنوان کرد: آنچه مشخص و غیرقابل انکار است، این است که برخی از رادارهای ما امواج مزاحم دارد که ممکن است منابع مختلفی باعث بروز آنها شده باشد که نیاز به شناسایی این عوامل وجود دارد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 15 آذر 1393برچسب:امواج,نویز,رادار,هواشناسی, سازمان تنظیم مقررات رادیویی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

احسان حاج صفي گل خود در ديدار با پيکان را به روح مرتضي پاشايي تقديم کرد.

 

بهار - احسان حاج صفی دیروز و در دیدار با پیکان اولین گل بازی و دومین گل فصل خود را برای سپاهان به ثمر رساند. او بعد از گل، پیراهنی را نشان داد که تصویری از مرتضی پاشایی خواننده موسیقی پاپ ایران روی آن نقش بسته و نوشته شده بود «روحت شاد مرتضی». حاج صفی با این حرکت گل خود را به خواننده مورد علاقه‌اش تقدیم کرد.

به گزارش اکسیژن مرتضی پاشایی آبان ماه امسال، پس از مبارزه ای جانانه با بیماری اش، به علت ابتلا به سرطان معده در 30 سالگی جان خود را از دست داد.

به دنبال درگذشت مرتضی پاشایی خواننده پاپ فارسی موج بزرگی از حضور و واکنش مردم و گروههای اجنماعی مانند هنرمندان و ورزشکاران نسبت به سونامی سرطان در ایران آغاز شده است. موجی که فوت مجید بهرامی هنرمند تئاتر و سینما، غلامحسین مظلومی مهاجم سر طلایی فوتبال ایران و عظیم جوانروح فیلمبردار سینما ( فیلمبردار قصه های مجید و مختارنامه) همگی به علت بیماری سرطان و در کمتر از یک ماه آن را تازه نگهداشته است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 14 آذر 1393برچسب:مرتضی پاشایی,سرطان,گل,حاج صفی,سپاهان, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
يك هنرمند ديگر هم بر اثر سرطان درگذشتعظیم جوانروح، فیلمبردار "قصه‌های مجید" و از فیلم‌برداران قدیمی سینمای ایران در اثر بیماری سرطان درگذشت.
 
بهار - سرطان روده علت مرگ او گزارش شده است. جوانروح متولد سال ۱۳۲۴ در شهر اردبیل بود و در هنگام مرگ ۶۹ سال داشت. وی فعالیت خود را در سینمای ایران از دهه ۵۰ و همکاری با نادر ابراهیمی در سریال "آتش بدون دود" آغاز کرد. "قصه‌های مجید" از جمله تصویربرداری‌های جوانروح محسوب می‌شود که با استقبال خوب در زمان پخش مواجه شد. او همچنین به مدت ۷ سال مشغول فیلمبرداری سریال "مختارنامه" بود.

مجموعه تلویزیونی "شاهگوش" آخرین فعالیت وی به‌عنوان مدیر فیلمبرداری بود که به دلیل وخیم شدن بیماری‌اش در میانه راه از ادامه آن انصراف داد. او همچنین چندان تمایل نداشت که بیماری‌اش رسانه‌ای شود. فیلمبرداری ده‌ها فیلم سینمایی از جمله روز فرشته، علی و غول جنگل و پاتال و "آرزوهای کوچک به" از جمله آثار او است و سریال‌هایی چون سرنخ (به کارگردانی کیومرث پوراحمد)، ملاصدرا (ساخته حسن فتحی) و مشق عشق (به کارگردانی بهرام بهرامیان) از جمله کارهای وی در زمینه مجموعه‌های تلویزیونی است.

وی از جمله هنرمندانی است که علی رغم کارنامه کاری بالایی که دارد اما کمتر حاضر به مصاحبه با رسانه‌ها بود. او یک جمله معروف و همیشگی در رویارویی با خبرنگارانی که قصد مصاحبه با او را داشتند به زبان می‌آورد؛ «پس از تمام شدن فیلمبرداری یک اثر می‌توان درباره آنچه که ساخته شده، صحبت کرد نه الان.» قرار است مراسم تشییع این هنرمند، صبح روز جمعه از مقابل خانه سینما انجام شود.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 14 آذر 1393برچسب:عظیم جوانروح,فیلمبردار,سرطان,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
نوشته شده در تاريخ جمعه 14 آذر 1393برچسب:پارازیت,فردوسی پور,وزیر بهداشت, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

گفتگو با مدیر کل محیط زیست تهران

مدیرکل محیط زیست تهران با اعلام خبر توزیع سوخت استاندارد یورو 4 در 123 جایگاه شهر تهران، گفت: بهبود کیفیت هوا در ماه های گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته غیر قابل انکار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی حیدرزاده با گلایه از انعکاس ناصحیح سخنان خود در جلسه شورای اداری استان تهران در خصوص بنزین توزیعی در تهران، گفت: با توزیع سوخت استاندارد یورو 4 در 123 جایگاه شهر تهران، کیفیت سوخت مصرفی خودروها، همچنین بهبود کیفیت هوا در ماه های گذشته و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش محسوسی داشته و این موضوع غیرقابل انکار است.

حیدرزاده افزود: برنامه ریزی های لازم برای توزیع سوخت استاندارد یورو 4 در همه جایگاه های کشور صورت گرفته و به تدریج کلیه جایگاه های کشور مجهز به توزیع سوخت با استاندارد یورو 4 خواهند شد.

وی ادامه داد: همین موضوع در استان تهران هم در حال پیگیری و انجام است ولی در حال حاضر تنها شهر تهران مجهز به سوخت استاندارد یورو 4 است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 13 آذر 1393برچسب:محیط زیست تهران,سوخت استاندارد یورو 4,خودروساز,پیکان وانت,موتورخانه, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

موتور برقی قزوین

نمایشگاه رونمایی و تست رایگان موتورهای برقی در مرکز دایمی همایش های شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بسطامی مدیر اجرایی جشنواره رونمایی و تست موتورهای برقی از همه شهروندان تهرانی به ویژه موتورسوران دعوت کرد تا از موتورهای برقی که در این نمایشگاه به نمایش درآمده اند، دیدن کنند.

به گفته وی، در این نمایشگاه حدود 100 دستگاه موتور در 20 مدل به نمایشگاه درآمده است.  

بسطامی گفت: 20 شرکت در این نمایشگاه 5 روزه شرکت کرده اند و انواع موتورهای برقی با قابلیت ها و در مدل های متفاوت درغرفه ها به نمایش درآمده است.

وی افزود: در حاشیه مرکز دایمی همایش های شهرداری تهران پیست موتورسواری پیش بینی شده تا افرادی که از این جشنواره و غرفه های نمایشگاه دیدن می کنند بتوانند موتورها را تست کنند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 13 آذر 1393برچسب:موتورهای برقی,لیزینگ بانک شهر,شهرداری تهران,تست رایگان,موتور, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

وزیر ارتباطاتماجراي سرطان‌زا بودن پارازيت‌ها مدت زمان زيادي است كه بين مسوولان مطرح شده و ارسال پارازيت روي امواج ماهواره‌يي از سال ١٣٨٠ تا امروز ادامه دارد و اين درحالي است كه هنوز راهكار و نتيجه‌ای درباره سرطان‌زا بودن يا نبودن اين پارازيت‌ها اعلام نشده است.

زیست بوم/ سهيل سراييان: ماجراي سرطان‌زا بودن پارازيت‌ها مدت زمان زيادي است كه بين مسوولان مطرح شده و ارسال پارازيت روي امواج ماهواره‌ای از سال ١٣٨٠ تا امروز ادامه دارد و اين درحالي است كه هنوز راهكار و نتيجه‌ای درباره سرطان‌زا بودن يا نبودن اين پارازيت‌ها اعلام نشده است. از سوي ديگر نهادهاي مختلفي درباره اين مساله پژوهش كرده‌اند و به اين نتيجه رسيده‌اند كه پارازيت‌ها سرطان‌زا هستند اما در همين رابطه روز گذشته محمود واعظي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، درباره مضر بودن پارازيت‌ها گفت: «درباره بحث تاثير پارازيت‌ها بايد اين را اشاره كرد كه اگر منظور از پارازيت آن بخشي است كه مربوط به موبايل و تجهيزات مخابراتي مي‌شود، ما اين مسائل را از سوي سازمان تنظيم مقررات ارتباطات تحت كنترل داريم. تمام تلاش خود را به كار گرفته‌ايم تا فعاليت‌هايي كه دراين حوزه صورت مي‌گيرد مضر نباشد. اما اگر منظور از پارازيت به بخش‌هاي ديگر بازمي‌گردد بايد گفت كه به نمايندگي از رييس‌جمهوري در كنار دوستاني از وزارتخانه‌ها و بخش‌هاي مختلف، مسوول رسيدگي به اين موضوع شده‌ام و در حال حاضر گزارشي در اين بخش تهيه و براي رياست‌جمهوري ارسال شده است كه پس از اين بررسي‌ها نتايج آن اعلام خواهد شد.»



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 12 آذر 1393برچسب:پارازیت,سونامی سرطان,رئیس جمهور,هواشناسی,سلامت, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

دیدار وزیر بهداشت با سینماگران وزیر بهداشت گفت: نیاز به همت وافر جامعه فرهنگی، ورزشی و هنری داریم تا بتوانیم در راستای مهمترین ماموریت وزارت بهداشت یعنی کنترل بار بیماری های غیر واگیر از جمله سرطان ها، موفق باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید حسن هاشمی در نخستین هم اندیشی منتخبین جامعه هنری و ورزشی در خصوص پیشگیری و کنترل سرطان که در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، با گرامیداشت یاد عزیزان جامعه هنری، فرهنگی و ورزشی که به دلیل ابتلا به سرطان جان خود را از دست دادند، گفت:  جامعه ایرانی حساسیت های وافری در خصوص نوع دوستی و کمک های اجتماعی دارند و امیدواریم این جلسه فراخوانی در قالب یک بسیج عمومی باشد و بتواند به امر پیشگیری و کاهش مرگ ایرانیان و معلولیت آنها کمک کند.

وزیر بهداشت، حضور جامعه هنری و ورزشی را در پیشگیری و کنترل سرطان در جامعه بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: جامعه هنری و ورزشی کشور علاقه مندان بسیار زیادی در اقصی نقاط ایران دارند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 12 آذر 1393برچسب:وزیر بهداشت,سرطان,جامعه هنری و ورزشی,پیشگیری, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

از آن جا که بقای نسل بشر و دوام جوامع انسانی در گرو بهداشت و سلامت جامعه است، لذا دین اسلام با حرام نمودن خبائث و بدی ها و حلال کردن پاکی ها و پاکیزگی ها، راه رسیدن به این مقصود و هدف را فراهم ساخته است..

حجت الاسلام والمسلمین مهدی تقی زاده درهفته محیط زیست درگفتگو با کمال نیوز  گفت: منابع طبیعی و محیط زیست سرمایه های جبران ناپذیری هستند که برای صیانت از آنها لازم است فرهنگ حفاظت از محیط زیست در جامعه نهادینه شود.

 وی اظهار کرد: اقشار مختلف مردم با آگاهی از آثار زیان بار آلودگیهای زیست محیطی و با نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از منابعی چون آب، خاک و هوا در جامعه باید از میزان خسارتهای وارد شده به محیط زیست بکاهند.

امام جمعه دابو و دشت سرآمل  با اشاره به افزایش رو به رشد روند شهرنشینی و توسعه فعالیتهای صنعتی و کشاورزی در جوامع امروزی گفت: طی چند سال آینده در بسیاری از کشورهای جهان مقوله پسماندهای بخش کشاورزی و صنعتی، مسائل محیط زیست انسانی و طبیعی را با مشکلات زیادی مواجه می کند.

وی بیان داشت : تمامی اقشار مختلف مردم برای کاهش میزان پسماندها و زباله ها شهری، جلوگیری از تخریب و آلوده سازی منابع زیست محیطی باید تلاش بیشتری داشته باشند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:امام جمعه,دشت سر آمل,محیط زیست,اسلام,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
 درست است که امروز میرکاظمی نماینده مجلس است، اما این جرم زمانی واقع شده است که او نماینده مجلس نبوده و مصونیت نمایندگی نداشته است.
 
یکی از وکلای شاکی پرونده دادستان سابق تهران گفت: با توجه به پرونده سوءاستفاده مالی مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی و شکایت سازمان بازرسی کل کشور،امیدواریم هر چه زودتر بازپرس، مرتضوی را احضار و به او تفهیم اتهام کند.
 
به گزارش انصاف نیوز، پیمان حاج محمودعطار در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به پرونده مسعود میرکاظمی در خصوص بنزین‌های آلوده گفت: مستنداتی از سازمان محیط زیست و اداره بهداشت و درمان در تایید آلوده بودن این بنزین وجود دارد و میرکاظمی در این خصوص به دادسرا احضار شده است.
 
وی با بیان اینکه میرکاظمی تا به امروز به دادسرا نرفته، گفت: با این حال بازپرس پرونده نیز تصمیمی در این خصوص نگرفته است. درست است که امروز میرکاظمی نماینده مجلس است، اما این جرم زمانی واقع شده است که او نماینده مجلس نبوده و مصونیت نمایندگی نداشته است.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:میرکاظمی,بنزین‌های آلوده,دادسرا, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: موتورسیکلت های فرسوده بنزینی ٤ تا ٦ برابر خودروهای سواری آلودگی تولید می کنند که با جایگزینی موتورهای برقی به جای بنزینی به ویژه در منطقه ١٢ تهران و بازار، تا حدی از آلودگی هوا کاسته خواهد شد.

  به گزارش ایرنا از شانا، اقبال شاکری درباره آخرین اخبار ورود موتورسیکلتهای برقی به شهر تهران، افزود: در بازدیدی که از شرکت کنترل کیفیت هوا داشتم از اولین نمونه های موتورهای برقی وارد شده به ایران دیدن و شخصا آنها را تست کردم.

وی اظهار داشت: موتورسیکلتهای برقی در ١٠ مدل وارد کشور شده و از لحاظ کیفیت نیز مورد تایید شرکت کنترل کیفیت هوای تهران قرار گرفته است.

شاکری تصریح کرد: موتورسیکلتهای بنزینی ٤ تا ٦ برابر خودروهای سواری آلودگی تولید می کنند که با جایگزینی موتورهای برقی با بنزینی به ویژه در منطقه ١٢ تهران و بازار، تا حدی از آلودگی هوا کاسته خواهد شد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:موتور سیکلت برقی,تاکسی هیبریدی,فیلتر دوده, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
شهر بابک و کارخانه ای که آلوده می کند
رسوب هاي سمي ناشي از فعاليت کارخانه در بدن حيوانات اثر مي کند و يکي پس از ديگري راهي چاله هاي مرگ مي شوند، طبق آمار دامپزشکي استان کرمان تاکنون
 
حداقل 40 هزار راس دام در اين منطقه تلف شده اند و اين روند هر چند در ابعاد کمتر اما روزانه ادامه دارد.

زیست بوم/ فاطمه غضنفری* استان کرمان دومين ذخاير مس جهان را به خود اختصاص داده است و در اين ميان به طور طبيعي صنايع مس نيز در کنار اين معادن ساخته شده است. شرکت ملی صنایع مس در سال1374 در راستاي استفاده بهينه از منابع و معادن مس کشور وتبديل ذخاير موجود به توليدات اقتصادي، اقدام به احداث خط توليد مس آندي در منطقه خاتون آباد کرده است. اما متاسفانه استانداردهاي زيست محيطي در ساخت اين کارخانه هيچ گاه رعايت نشد و نتيجه آن يکي از آلوده ترين دشت هاي کشور به دليل فعاليتهاي صنعتي است.

كارشناسان محيط زيست ميزان آلودگي را 28 برابر استاندارد جهاني اعلام كرده و مقدار ذرّات خروجي نيز 30 برابر حد استاندارد است. روزانه هشت تن غبار آلاينده توسط اين كارخانه در هوا پخش مي‌شود كه حدود 50 درصد آن را گرده‌هاي مس تشكيل مي‌دهد.ارزش ريالي اين ميزان مس، روزانه 300 ميليون ريال است كه به عنوان ثروت ملي در هوا پخش مي‌شود و ضمن خسارت اقتصادي موجب آلودگي محيط و بيماري مردم، گياهان و حيوانات مي‌شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 10 آذر 1393برچسب:مس,شهر بابک,کرمان,آلودگی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.